Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)
Iti trece prin minte sa faci cateva activitati sportive, doar iti trece, inca nu stii daca le vei duce la bun sfarsit.
› vrei zodia taCultura generala
In medie un sughit dureaza 5 minute.
› vrei mai multBancul zilei
Un ardelean vine in Bucuresti si asteapta verdele la un semafor. Un sofer trece cu viteza printr-o balta si-i umple pe toti cu zoaie, din cap pina-n picioare. Bucurestenii urla dupa el scosi din minti, numai ardeleanul se uita mirat.
-Apoi, stati linistiti ca trebe s-opreasca.
-Ce s-opreasca dom'le, esti timpit?! N-ai vazut ce viteza avea?
-Apoi cum, nu opreste? -Nu. Da' mata pe ce lume traiesti? -Apoi la noi in Ardeal, cind se-ntimpla de te uda un sofer, apoi opreste, te ia in masina, isi cere iertare, te duce acasa, iti da sa maninci si nu se lasa pina nu stai la el vreo trei zile in gazda pe banii lui. Iar la plecare iti cumpara si televizor. -E, pe dracu', zice bucuresteanul. Ti s-a intimplat matale asta!?
-Nu mie, da' i s-o-ntimplat nevesti-mii
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Romana
Limba si literatura romana - barem - sesiunea II proba A varianta 3
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 114425 bytes |
BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE
Sesiunea august - septembrie 2005 Varianta 3
Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul
solutiilor din barem.
Subiectul I (40 de puncte)
1. Patru expresii/ locutiuni - de exemplu: a-si vedea visul cu ochii, a sorbi
(pe cineva) din ochi, a lua (pe cineva) la ochi, cu ochii inchisi, plin ochi
etc. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
2. Alcatuirea corecta a celor doua enunturi. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
3. Corectarea enuntului: Poezia pe care am citit-o creeaza oricarui admirator
al operei lui Blaga o impresie puternica. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
4. Marci lexico-gramaticale: verbe la persoana I singular (de exemplu: "ma
pierd", "incerc", "simt"), pronume personale la persoana
I singular (de exemplu: "m-", "de mine") etc. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
5. De exemplu: verbele la modul conditional-optativ exprima actiuni posibile;
sustin caracterul reflexiv al textului poetic; exprima relatia cauza-efect;
constituie premise ale discursului liric etc. 4 puncte
6. De exemplu: "anotimpuri ", "zile ", "saptamani
", "luni" etc. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
7. Motivarea alternarii scrierii la inceput de vers (de exemplu: particularitate
a versificatiei in poezia moderna; scrierea cu majuscula marcheaza inceputul
ideilor sau al secventelor poetice; scrierea cu litera mica la inceput de vers
este utilizata pentru a nu intrerupe unitatea de sens, curgerea ideii poetice
etc.): 4 puncte
- explicatia argumentata, coerenta, respectand normele de exprimare corecta,
de ortografie si de punctuatie - 4 p.;
- explicatia aproximativa, cu ezitari in argumentare si in redactare; abateri
minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 2 p.;
- simpla mentionare a unui aspect corespunzator cerintei; ezitari in redactare;
unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 1 p.
8. Precizarea unui rol al enumeratiei (de exemplu: figura de stil de constructie,
care, prin insiruirea unor termeni privitori la aceeasi tema, duce la amplificarea
ideii poetice exprimate, aici, atotputernicia iubirii; se realizeaza gradatia
ascendenta a discursului liric; enumeratiile din text pregatesc ideea poetica
exprimata in comparatia din finalul poeziei, efectul de inaltare pe care iubirea
il are asupra indragostitului etc.). 4 puncte
9. Comentarea ultimei strofe, prin evidentierea relatiei dintre ideea poetica
si mijloacele artistice (de exemplu: iubirea, cale de cunoastere a sinelui si
sursa a senzatiei de zbor; relatia timp - iubire; metafora, comparatia, enumeratia,
simbolul; versificatia etc.): 4 puncte
- comentarea argumentata a versurilor, prin sublinierea relatiei dintre ideea
poetica si mijloacele artistice; respectarea normelor de exprimare corecta,
de ortografie si de punctuatie; incadrarea in limita de spatiu precizata - 4
p.;
- comentarea versurilor doar prin prezentarea mijloacelor artistice sau a ideii
poetice, fara sublinierea relatiei dintre ele; ezitari in redactare; abateri
minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 2 p.;
- incercarea de comentare, fara valorificarea convingatoare a textului poetic;
unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 1 p.
10. Prezentarea semnificatiei titlului (de exemplu: titlul este o metafora care
concentreaza tema poeziei; sugereaza atitudinea poetica fata de iubire, dezvoltata
in discursul liric etc.): 4 puncte
- prezentarea argumentata, nuantata, a semnificatiei titlului, in relatie cu
textul poeziei; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si
de punctuatie - 4 p.;
- prezentarea logica a semnificatiei titlului, cu trimiteri insuficiente la
textul poeziei; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie
si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de explicare a semnificatiei titlului; unele abateri de la normele
de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
Subiectul al II - lea (10 puncte)
Se vor puncta urmatoarele elemente:
a) Respectarea conventiilor specifice stilului epistolar: 2 puncte
- data si locul redactarii scrisorii, semnatura (numai daca toate cele trei
elemente apar in compunere - 1 p.);
- formula adecvata de adresare, formula adecvata de incheiere (numai daca amandoua
elementele apar in compunere - 1 p.).
b) Continutul si structura textului: 5 puncte
- continutul adecvat cerintei (dezvoltarea temei prin idei personalizate, in
succesiune logica - 2 p.; schematism in dezvoltarea temei, aspecte banale sau
de circumstanta - 1 p.; nerespectarea temei - 0 p.);
- integrarea adecvata a cuvintelor date (integrarea a 5-6 cuvinte - 2 p.; integrarea
a 3-4 cuvinte - 1 p.; neintegrarea cuvintelor sau integrarea a 1-2 cuvinte -
0 p.);
- ordonarea continutului scrisorii, conform celor trei parti ale oricarei compuneri
- 1 p.
c) Corectitudinea limbii utilizate (Punctele se acorda numai daca raspunsul
se incadreaza in limita minima de spatiu precizata.): 3 puncte
- registrul stilistic adecvat cerintei, claritatea - 1 p.;
- corectitudinea exprimarii - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli de
lexic sau de sintaxa);
- ortografia si punctuatia - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli).
Nota! inlocuirea sau adaugarea altor date si/ sau nume decat cele precizate
atrage dupa sine neacordarea punctajului pentru subiectul al II-lea.